Menu

Real Time Bidding

Real Time Bidding to zaawansowana metoda wyświetlania reklamy internetowej. Polega na sprzedaży powierzchni reklamowej poprzez automatyczne, błyskawiczne aukcje. Uczestniczą w nich cztery podmioty – wydawca, dwa poziomy systemu reklamowego i sam reklamodawca.

Wydawca (administrator powierzchni reklamowej) wystawia wolną powierzchnię (miejsce na wyświetlenie jednej reklamy) do aukcji, która przebiegnie za pośrednictwem platformy SSP (Supply Side Platform) oraz DSP (Demand Side Platform). Zwycięży jedna oferta, którą zwycięski reklamodawca wykorzysta dla swojej reklamy. Tę reklamę przekazał wcześniej systemowi DSP, razem z informacjami o tym, komu i jak chce ją przedstawić. System ten bierze za niego udział w aukcji. Cały proces aukcji RTB jest zautomatyzowany, aukcja odbywa się w ciągu zaledwie kilkudziesięciu milisekund, gdy strona jest wczytywana. Jak wynika z zasady działania reklamy RTB, płaci się za wyświetlenie reklamy, a nie za kliknięcie na nią, jak to ma miejsce w przypadku klasycznej reklamy PPC.

Główną zaletą RTB jest między innymi możliwość dokładnego ukierunkowania reklamy na podstawie złożonych parametrów i warunków. Można wyświetlić reklamę użytkownikom na podstawie ich zainteresowań i innych informacji – na przykład w zależności od ich wcześniejszych ruchów w sieci, obejrzenia lub nieobejrzenia reklamy w przeszłości, (nie)zareagowania na nią i tak dalej. Można również skierować się na określone strony i konkretne położenie na nich.

Wśród najczęściej stosowanych systemów wykorzystujących zasadę RTB są DoubleClick, Adform i ETARGET. Zazwyczaj reklama RTB jest używana głównie przez dużych klientów, którzy inwestują w nią od kilkunastu do kilkuset tysięcy złotych miesięcznie. My jednak chętnie pomożemy wam w realizacji kampanii również przy znacznie niższym budżecie, zatem nie wahajcie się z nami skontaktować.

K dispozici nejsou žádné příspěvky...